Tystnad, Tagning!

Godkväll och glad påsk!

Idag tänkte jag ta det lugnt, eftersom det är påsk måste jag ju hålla på traditionen och umgås med familjen. Trots att jag är 18 år (man blir aldrig för gammal) fick jag ett påskägg av pappa och Jennifer fyllda med smaskigt godis (dom fick Nutrilette-bars och grönsaker i sina, höhö).

Det bästa var att i år var det obligatoriska äggletandet kort, vi fick faktiskt ledtrådar. Jag fick "orgentaliskt kärl", och eftersom vi bara har en orgentalisk vas var det ganska självklart. Josefine var för blond för att lista ut hennes ställe, "Bestraffnings-ställe för Astrid Lindgren-figur". Snickeboa såklart! Men inte ens när vi trallade på låten trillade poletten ned. Hon bör nog se om alla Lindgren-filmer, för allmänbildningens skull.

Just nu, tillsammans med ett glas påskmust, Evert och Abingdon school boys i högtalarna och skriver jag min artikel till filmkunskapen. En debatt om dokumentärfilmens objektivitet, på två sidor. Låter säkert grymt tråkigt i era öron, men jag är glad att jag hoppade av Matte C för den här kursen. Och vem kan egentligen motstå Fredrik? Han är ju så gullig när han för monolog.

Dagens mest lärorika moment måste onekligen vara att jag lärt mig min första snapsvisa, "Ingmar Bergmans":
- Tystnad, Tagning!

image153

Och eftersom det är klart roligare att titta på bilder än att läsa text lägger jag upp en bild (visserligen samma som på bilddagboken, men ändå) på det eftertrakatade påskbordet! I år var min syster svikare och drog in till stan för att supa, men vi som håller på traditionerna blev mätta och nöjda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0