Filosofiskt onykter.

Jag älskar när man blir sådär filosofiskt onykter. När man begrundar alla världens problem.

Idag har jag tagit itu med rasism. Fast det gick inte speciellt bra, jag upptäckte bara att det var jag själv som hade fördomar. Jag måste verkligen se mig omkring, göra ett studiebesök i U-länderna.

Sedan abropå ingenting, det är fullmåne ikväll! Och det fick mig att tänka efter, hur fan lyser månen egentligen? Den finns ju bara där och lyser. Först antog jag att solen fanns bakom månen och lyste igenom (typ som när man lyser med ficklampa genom fingrar eller liknande), men vafan månen är ju solitt sten.

Sen kom jag på det, utan att ha gått någon naturlinje halvt psykiskt handikappad av för många drinkar att : solen måste ju ligga bakom jorden och belysa månen på olika sätt beroende på hur jordens lutning står sig emot månens. Det förklarar ju allt! Jag kände mig så smart, och inte ett dugg blond. Pappa var dock inte lika imponerad, han suckade och tyckte att jag skulle sova - inte fundera så mycket. Tänkte inte lyda hans råd, men nu vill jag. Jag är trött.

Puss godnatt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha xD

2008-03-22 @ 14:39:45
URL: http://beckia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0