J-rockare på People.

Japanskalektionerna den här veckan har gått som på räls. Nu kan jag klockan, datum, veckodagar och adjektiv för tidsperspektiv. Kvar just nu är att lära mig böja verb i plain-form och förbereda mig inför det stora och läskiga Katakana/Hiragana-provet.

Det var utgång på Onsdagen. Amanda och jag hamnade ensamma inne på Orange, tog bara ett glas vin och satte sedan fart mot Uppsalas enda dansställe för 18-åringar. Spontant sådär (helt och hållet Amandas förtjänst) raggar jag upp en kille i baren som visar sig vara helt grym, för Inte trodde jag att det fanns J-rockare på People. Vi snackar musik, dricker öl, dansar och kvällen slutar i hans überlyxiga, okristligt stora lägenhet på Svartbäcksgatan (gågatan, mitt emot H&M).

Upptäckte dock under frukosten (Ah, Frida och Amanda hade gjort den där saffranskakan igen) att mitt pass är försvunnet. Fan. Ringde upp han från igår, fanns inte där. Ringde upp People, inga pass kvarglömda. Ringde polisen, inget på hittegodsavdelningen. Så det var bara att spärra och betala 400 spänn för ett nytt. Ovärt.

Min halsmandel är nu så svullen att jag knappt kan prata. Still, en lyckad kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0