Försenad 18-årspresent.

Just nu tittar jag och mamma på SUSHI TV! Bästa programmet, lätt. Handlar om amerikaner som driver med alla jävla, cp japanska talk-shows. T.ex. sugproppsdragkamp? Mycket populärt. Har flera miljoner tittare. Titta på det och lär er njuta av sann humor.

Första dagen i Norrland på ungefär 6 månader och vi börjar dagen med en enorm shoppingrunda (jag har dåligt samvete, så mycket pengar som jag gjorde av med på faktiskt ganska onödiga saker...) en försenad 18-årspresent dock skulle man kunna kalla det.

-- Detaljer --

Första stoppet var Restaurang Victoria i Sundsvall, lokaliserad vägg i vägg med det respektabla Norrlands-källaren. Avnjöt en 3-rättsmiddag som var bland det bästa jag någonsin ätit ute.

Sedan begav vi oss till Style, min absoluta favoritbutik. Där hittade jag en fet buddha i mässing med tillhörande offeraltare för bara 1200 kronor jämfört med Indiskas 5,999 kronor. MEN sen har vi då hakarna:

1. Jag får inte plats med en 1,5 meter buddha-staty i mitt rum
2. Jag tänker inte betala 2000 spänn för frakt

Men annars! Då jävlar skulle jag köpt den. Istället blev det massor av ätpinnar, sake-koppar, nyckelringar, rökelser, ljus och en Zen-trädgård (googla det, grymt), musik, lampor och jag vet inte allt. Japanska butiker gör mig helt galen.

Fortsätter vidare och hamnar på underklädesavdelningen på Lindex. Ack ack ack, där handlades det friskt. Hittade världens finaste klänning dessutom för ynka 399 kronor, hårfärg, strumpor, tröjor, 2 par byxor, CW-schampoo & balsam, massa spray etc. Och vet ni? Kassörskan slog fel med 800 kronor, alltså kostade inte 3 proppfulla kassar med grejer inte mer än 600 kronor HÖHÖHÖ! Mer än halva priset, we like.

Smyger in på Zoo-butiken och hittar lite pinnar & stenar till Itachi. Funderade även på att köpa en kompis till honom, men ägarinnan försäkrade mig om att han bara skulle göra köttslamsor av alla sina "kompisar". Jag blev så otroligt depprimerad, för jag hade verkligen hittat den perfekta kombinationen. En emo-svart slöjskjärt som hade en trasig fena. Han skulle fått heta Sasuke :')

Nu ska jag snart krypa till kojs i mors soffa (mitt rum är under renovering) och läsa klart en fanfic som jag påbörjade på tåget upp hit. Trådlöst internet på tåg = bästa uppfinningen genom tiderna <3 49 kronor för att 6 timmars resande bara ska kännas som 1.

Vi hörs om några dagar, Norrland är inte direkt känt för att hysa trådlöst bredband.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0