Att jobba på en redaktion ett dygn.

Jag gissar på att det inte är jättemånga som varit i skolan på ett 16-timmars pass och under den tiden hunnit åka till Stockholm och intervjua en konstnär på Moderna Muséet (samt hinna med lunch där), sitta 3 timmar i streck framför datorn och frenetiskt försöka komma på ord till en recension på en konstutställning (när mina ända kunskaper kommer från provet i Historia A) och sen försöka sitta och pilla in den på ett A3 tillsammans med en krönika som inte får plats och få det att se snyggt ut. (Sicken lång mening!)

Men förutom att jag missade min älskade japanska-lektion var det en helmysig dag. Mycket fika, utlösa larmet under en rökpaus, sova på folks axlar, titta på House, fint väder, trevlig middag i matsalen och en roade bilfärd hem. Aldrig har jag skrattat så mycket, och aldrig har jag spelat av folk så mycket i Texas hold'em (in your face, biatches).

Det var sammanfattningen av Tidningsdagen på Rosendalsgymnasiet. Nu är klockan 00.42, Tony har precis skjutsat hem mig och jag ska sova för att kanske orka upp om 5 timmar och gå till skolan igen.

Om någon JO06-are läser detta, visste ni att Tony alltid velat nypa Naturkunskapslärarens gosiga kind? Om inte så visste ni det nu. Paypack för att våran journalistiklärare smygläser våra bloggar!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

åh god :P haha man måste skratta :)

2008-04-24 @ 08:52:16
URL: http://www,metrobloggen.se/frokensandahl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0