Tankar om kärlek.

Jag är inte kapabel till att ha ett förhållande, flera halvhjärtade försök har gett mig den insikten. Och det var just det, halvhjärtade. Jag kan inte dela med mig av den riktiga personen djupt där inne, hon som älskar lika mycket tillbaka. Jag älskar inte. Jag tycker om, gillar, föredrar eller är förtjust.

Jag prövade en gång att skjuta undan mina egna problem och försöka låta någon annan älska mig istället. Det fungerar inte i längden. Efter ungefär 2 år sket det sig totalt och vi är numera så gott som dödsfiender.

Det kommer dröja innan jag ens funderar på att sätta min fot i någon sorts förbindelse. En användare på helgon skrev idag att "du kommer gå miste om så många underbara människor om du inte tar chansen". Men jag vill inte ta någon chans och förstöra något innan mitt hjärta är helt igen. När det väl är läkt kommer jag kunna älska lika mycket tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0