Kulturnatten.

Trots att jag var trött på vädret åkte jag till Magdalena. Vi hamnade hos hennes kille och  tre av hans killkompisar som glodde på fotboll.  Vi drack ett par shots, några öl, några groggar, några glas vin och säkert något mer. När matchen var slut skulle vi in till stan igen.

In till stan åkte jag världens värsta bussresa. Fulla 20(!)-åringar betedde sig som überfjortisar och körde 20 verser på "en busschaufför" i 25 minuter samt hade krig med alkohol, försökte ragga på Hollands kompisar (som inte var fulla och därmed inte på humör) och bitchade sig mot mig och Magda som satt och ryckte i ögonbrynen.,

Naturligtvis hamnar vi hemma hos mig, försöker spela scattergories aspackade (det var inte många poäng där) och lyssnar på Magnus Uggla. Där stannade vi till 02 (Magda insisterade hela tiden på "bara röka en gång till") och då är det nästan försent för att gå ut, men vi tänkte prova ändå.

Går på lite various ställen (det gick bra för mig att komma in, woho) och hamnar sedan på Avec för att några av pojkarna ska handla på max. Men det var fan inte mysigt - spya och glaskross överallt. Jag kunde inte dricka upp min öl. In på Max och sedan skulle vi dragit vidare till Lotus - men jag skulle jobba nästa dag så vid halv 4 sa jag godnatt till de övriga och drog hemåt.

Regn, rusk, fjortisar, spyor, poliser, högljudda utlänningar, fyllon som tror att dom supit sig snygga. Vad skulle jag ut och göra på kulturnatten egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0