Konsthistoria.

Jag var väldigt skeptisk över konsthistorian. Var inte med förra veckan p.g.a. 40 graders feber så allt var helt nytt när man satte sig där. Efter ett tag släppte det dock och man förstod vad våra exeptionellt duktiga och pålästa (kan diskuteras) lärare pratade om.

Tänkte lämna in ett bidrag på davidstatyn, den är ju ändå rätt känd och jag tycker min pose på något sätt visar att påven hade rätt när han högg av alla snoppar på statyerna i vatikanen på 1700-talet, det är jättespännande att peta och titta på dom! Dessutom har jag lite andra bilder på konstverken vi tog upp, jag smygfotade Adams födelse i Sixtinska kapellet - men den syns knappt för den är längst upp i det där taket.


Min dator är inne på uppdatering (av någon anledning har supporten råkat avinstallera word och tagit bort min dokumentmapp) så jag fick anteckna för hand. Faktiskt riktigt bra för jag fick så mycket mer gjort och lyssnade uppmärksamt hela tiden. Är det något viktigt ämne ska man lämna datorn i skåpet, det är så lätt att man glider in på blogg och bilddagbok annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0