Hagane no Renkinjutsushi.

Nu har det kommit en film till den mycket omskrivna och omtyckta serien fullmetal alchemist. I februari 2007 på American Anime Awards vann serien och filmen tillsammans 5 (nominerade i 8, maxantal var 12) bl.a. för bästa skådespelare, bästa långserie och bäst intro.

image42


Självklart ska jag avnjuta denna prisade film idag, det är ju trots allt kulturnatten i Uppsala och då måste man ju på något sätt göra något kulturellt.

Annars kommer nog min Lördag vara ganska lugn. Jag längtar till dagen jag fyller 18 och faktiskt kan sitta inne i värmen på krogarna än sitta utanför i regnet med en avslagen öl. Det är ju jättedåligt väder ute - kallt, regn och rusk - det känns absolut inte som om jag vill ut idag. Meningen var ju att Magda skulle ha förfest, sen vidare hem till mig och slutligen försöka smussla in mig på krogen.

Jag ligger nog hellre hemma med en bok idag, ni andra får ha det så trevligt i regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0