Stress.

Min senaste last stavas punchrulle med kaffesmak. Det är så gott att jag kan fantisera om att äta det under ex. en tråkig lektion. Men jämfört med min andra betydligt hälsofarligare last är punchrullen ganska harmlös.

Mitt stressiga schema på mAx har börjat göra sig påmint. Jobbar nu 2-3 dagar i veckan istället för varannan helg och det har börjat slita på kroppen. Jag är öm i lederna, ryggen värker och min hjärna orkar verkligen inte med skolarbetet.  Det är många prov och hemuppgifter och det blir sena dagar om man räknar med kvällslektionerna i japanska. Hela nätterna går åt att plöja igenom klassiska romaner och försöka läsa igenom inför proven. All press håller på att knäcka mig på mitten. Så jag tar till mitt gamla vapen, nikotinet. Jag har inte råd att bryta ihop nu, jag måste kunna hålla allt balanserat. För 92 kronor i veckan mår jag bra, och det är ju det viktigaste.

Just keep it together och låt inte det här spåra ur lika mycket som det gjorde förra gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0