Sent påkommet födelsedagsfirande.

När jag kom hem vid 17-tiden efter en lång och hård dag i skolan står halva Jennifers familj i finkläder i hallen. Idag är det nämligen styvmorfar Stens 70-årsdag! Jag hade totalt glömt bort det mitt i all skolstress och egna funderingar. Snabbt som attan blev det sminkning, klädbyte och lite spray i håret sen gav vi oss iväg.

Det var som vanligt så trevligt hemma hos honom att man glömmer bort att det är vardag. Man sitter halvt nedsjuken i hans sköna soffor, pimplar vin & champange och träffar hela Jennifers mysiga släkt. Dagens piskning ska dock Maja ha, hon är enligt Jennifer "jättebra på att massera" men jag svär att hela min rygg är som ett enda stort blåmärke! Jag har tydligen knutar längs hela ryggraden. Tsk.

Nu vid hemkonsten är jag lagom dåsig och varm i kroppen av rödvinet. Jag har på mig min favorittröja (stöldgodset från min 17-årsfest) och ska snart ta en välbehövlig tupplur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0