Renoveringsdag 1.

Nu är jag trött och förbannad (och precis färdig med mitt slavarbetspass som målare i över 12 timmar). Jävlarna som bodde där innan hade lekt amatörsnickare så allt är liksom lite snett och vint. Gör om gör rätt. Har slipat och spacklat samma jävla vägg i flera timmar, imorgon ska jag slipa det en gång till och måla det på kvällen. Josses rum är i allafall klart så när som på tapeten. Vi är helt värdelösa på det, låter proffsen sköta det.Det har blivit några pauser för att åka till ikea och köpa möbler, verktyg samt käka mat. Imorgon ska jag utföra sabotage mot radion, jag hatar Timberlake och One rebublic - Apologize.

image105


Det blir oktan och silverpil på väggarna i mitt tillfälliga rum. Det hann bli för fruset i marken, så vi kan inte påbörja utbyggnaden förrän mot våren. Men även om mitt rum är litet klagar jag inte, det är hur fint som helst!

Imorgon kommer sofforna allafall, levererade vid dörren. Praktiskt. Men IKEA-möblerna får vi misann hämta själva. Under våran renoveringsdag har jag hittat världens (med undantag av mio) coolaste möbelbutik - Chilli. Jag vill ha allt dom säljer där, ge mig i julklapp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0