Ovanligt positivt inlägg.

Jag har faktiskt funderat över mitt liv idag. Det tog inte mindra än en enda minut att komma på att just nu trivs jag jävligt bra med mig själv. Jag har underbara människor runt omkring med hela dagarna (och kvällarna), skolan går hur bra som helst - på räls liksom, att jag lär mig japanska så fort känns som en blessing från de högre makterna.

Det känns som att ju äldre man blir, ju tyngre börda måste man bära. Men samtidigt blir man väldigt stark, och styrka är det viktigaste för att orka med allt runtomkring. Världen runt omkring mig börjar faktiskt se lite annorlunda ut. Jag känner mig som en vis buddist som nått upplysning. Det finns inte bara ett svar, det finns inte bara svart & vitt - det finns faktiskt en hel gråskala emellan. Det finns inget som egentligen heter rätt och fel, det finns bara människors snedvridna eller instängda åsikter och fördomar.

I dag är jag helt enkelt en jävligt bra människa som har roligt med livet. Fan vad bra!

Kommentarer
Postat av: Elin

SNACKA om bra tänk när du ändå var bakfull i skolan.... JAG BEUNDRAR DIG!

2007-11-30 @ 15:39:35
URL: http://elinisabellaeriksson.blogg.se
Postat av: Caroline.

Svar: Jaja. Jag var lite sliten, haha, påminn mig inte om att det är pinsamt att vara bakfull på en fredag i skolan ^^

2007-11-30 @ 15:43:05
URL: http://bishopscrotch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0