Stilar, vad tillhör man egentligen?

Vad tillhör jag egentligen?

Min musiksmak är definitvit metal och lite goth,
jag fullkomligen älskar anime, manga och att gå på konvent,
yaoi är mys - fangirl?
jag läser mycket böcker - därför borde jag vara en pluggis,
jag festar som en fjortis,
jag har töjningar och min dröm vore att skaffa dreads - hippie?
min klädstil är någon blandning mellan svartrock, prep och pop,
lan, datorer & spel väldigt trevliga saker - nörd?

Vad är det som avgör vad man borde kategoriseras som - musiksmaken, drömmarna, klädstilen, intressena, ägodelarna eller peronligheten? Samhället uppmanar alla att vara sig själva, men hur ska man kunna hitta sig själv och sin grupp när man är splittad i många olika riktningar...

Från början var jag vad samhället kallar alternativ
, en gothare som hatade livet, gillade vampyrer, mörker, döden och lyssnade på otroligt seg, hemsk musik. Nu när jag tänker tillbaka var det bara en fas, jag försökte leta efter något att passa in i. Men ju äldre man blir desto mer inser man att det bara är bullshit. Nu när jag växt upp ser jag ingen anledning till att hata kristna, plannera kyrkobränning och tänka på självmord dagarna i ända. Jag tröttnade på att vara gothare, att vara i ett enda fack - så jag gav upp den stilen och blev den här personen ni ser idag. En blandning av allt.

Allt känns numera lite nytt, det är som att vakna upp ur en koma. Jag hade aldrig solat solarium, visste inte vilka färger som passade ihop med vilka (det var aldrig svårt att matcha rött & svart ju), aldrig brytt mig om modet - som faktiskt är riktigt snyggt ibland, upptäckte att det fanns andra skor än kängor i affärerna samt slutade med den idiotiska, vegitariska dieten.

Däremot har jag lite drag från den tiden som aldrig kommer försvinna. För det första kommer jag alltid se mig själv som svarthårig - ser jag en svarthårig tjej tänker jag alltid på mig själv. För det andra så kommer jag fortsätta gå in i butiker och sukta efter lolita-kläder - jag tycker det är så gulligt. Sedan kommer jag säkert fortsätta köpa goth-musik men inte lyssna på den, bara för annars kommer det kännas konstigt. Sist men inte minst tycker jag faktiskt att vin är den godaste alkoholdrycken och den bör avnjutas med en sån där tunn, gotisk cigarett.

Tyvärr tillåter jag inte längre kommentarer, men den som har något att tillägga hänvisas till min bilddagbok: http://ave.bilddagboken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0