Dags för förändring.

Jag är så trött på verklighetstrogna medier. Böcker/filmer/serier om våldtäkt, mord, sjukdomar, svält, misshandel, avundsjuka, ilska och gråt. Vem vill se något sådant? Vi vet mycket väl hur svårt det är att bli drogfri, visst barnen i afrika svälter och i beck-filmerna är det ännu en liten flicka som är våldtagen. Vill inte människor se hur vackert saker kan vara, varför inte se en kärleksfilm?

Sluta sitt i depprimerande Stieg Larsson-böcker som man bara gråter hjärtat ur sig av och hatar samhället. Sluta ha ångest över någon som bara existerar i en fantasi-värld, oro skadar bara hjärtat. Följ mitt tips - läs Harry Potter och låt er uppfyllas av magi och ett leende inombords.

image31
Bygg inte upp oro i onödan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kunde inte sagt det bättre själv

2007-08-08 @ 23:29:13
Postat av: Anton

Eller så läser man om modiga, plikttrogna Imperial Guard-soldater som slåss för Gud-Kejsaren! O/

2007-08-08 @ 23:57:50
URL: http://illuminatus42.blogg.se
Postat av: Amanda

jag vill se sånt, och jag bygger inte upp den minsta lilla gnutta oro. tvärtom, faktiskt! ibland inser man faktiskt att man har det jävligt bra.

2007-08-09 @ 10:23:11
URL: http://abbynormal.blogg.se
Postat av: Jävla idiot!

En nära vän blev nyligen våldtagen och du näst intill skämtar om det och påstår att man ska se på den ljusa sidan av livet? Jävla pulver.

2007-08-09 @ 12:32:53
Postat av: Caroline.

Jadu Mattias det var väl tråkigt att höra. Men jag har inte tagit upp något om att man ska se livet från den ljusa sidan, jag har skrivit att jag är trött på medier som hela tiden måste påminna en om sånt där. Man hinner aldrig bli glad, för man läser alltid något hemskt om någon som inte ens finns eller existerar på andra sidan jordklotet. Man kan inte oroa sig om alla.

2007-08-09 @ 15:09:17
URL: http://bishopscrotch.blogg.se
Postat av: Amanda

Vaddå jävla pulver! Försök få igång hjärnverksamheten i din lilla fårhjärna och tänk efter lite. Jag kan säga så här att du tolkade min kommentar helt galet. Och visst, jag kanske formulerade mig lite fel, men vafan, jag är inte omänsklig. Jävla loser.

2007-08-09 @ 21:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0